APA AKU BUAT SEKARANG NI?

5/18/2024 11:43:00 AM suria lekatlekit 2 Comments

 APA AKU BUAT SEKARANG NI? Jarang jarang aku nak update kehidupan aku sekarang di blog. Malah blog ni makin sendu dengan cerita. Tak sama macam zaman kegemilangannya dulu. Meriah dengan entri entri baru setiap hari. Orang kata blog dah tak relevan sekarang tapi jiwa seorang blogger masih ada di hati aku. Aku masih nak blog nio terus hidup dan aku masih mencari masa untuk aktif semula menulis di sini. Relevan atau tak itu cuma persepsi orang tapi bagi aku masih relevan untuk aku menulis sebab aku suka.

Mungkin dulu blog ni jadi salah satu punca pendapatan sampingan aku selepas aku pilih untuk jadi surirumah sepenuh masa bermula dari tahun 2011 sehingga sekarang. Tapi sekarang memang dah tak ada sebarang tawaran kolabrasi dengan mana mana pihak yang melibatkan blog tapi tak bermakna rezeki aku terus terputus kat situ je. Di sebabkan aku aktif di media sosial (Facebook) jadi aku sekarang banyak buat affiliate. Setakat ni dengan shopee & lazada. Banyak kali juga dapat tawaran kolabrasi dengan lazada & shopee untuk kempen kempen tertentu selain menjana pendapatan dari perkongsian barang barang yang di jual di platform tersebut. Jadi tak perlu risau. Rezeki ni semua dari Allah. Tertutup satu pintu rezeki.. Mungkin di buka dua tiga pintu rezeki yang lain. Selagi kita berusaha, Insya Allah.. Allah tak pernah lupa memberi. 

Kehidupan aku masih macam biasa.. Masih seorang isteri dan ibu kepada sepasang anak (perempuan & lelaki). Sebenarnya tak ada apa menarik sangat. Aku jalani kehidupan macam biasa. Kehidupan aku masih sederhana tapi Alhamdulillah sentiasa cukup keperluan kami sekeluarga. 

Sebenarnya aku masih mencari rentak baru untuk blog ni. Aku sendiri tak tahu nak aktifkan balik dengan cerita apa. Kalau dulu cerita cerita seram aku rasa macam dah tak berapa best sebab ramai yang buat review filem. Tapi aku masih die hard fans filem seram sampai sekarang. Cuma zaman kumpul dvd cerita seram dah tak ada. Sebab susah dah nak cari koleksi dvd ni. Masa aku masih kumpul pun dah tak banyak yang ada bila teknologi digital dah ambil alih. Walaupun seronok kumpul dvd ni.. Benda yang kita boleh nampak secara fizikal depan mata. Pun macam tu koleksi koleksi dvd aku masih di jaga baik sampai sekarang. Semua original aku beli. Anak anak aku pun tak boleh main. Benda tu nanti di masa akan datang jadi sesuatu yang sangat berharga tau!

Jadi sekarang aku nak tengok apa yang boleh aku jadikan tema untuk penulisan di blog aku nanti. Sayanglah kalau tak di gunakan.. domain masih di bayar setiap tahun dan harga domain pun makin naik. Nak lepaskan sayang.. 

Pada yang masih letak link blog aku di bloglist hangpa.. terima kasih dan pada yang masih setia follow blog lekatlekit ni pun terima kasih. Semoga blog ni kembali di hiasi dengan cerita cerita lebih bermanafaat dan menghiburkan pembaca.


2 comments:

  1. sama la kite..tak tahu nak update apa sebab macam dah takde idea. tu pun selalu share benda yang kite review dalam socmed je

    ReplyDelete
  2. jiwa tu takkan pernah mati...walaupun Linda tak pernah jana pendapatan dari blog..dan walaupun pernah terputus beberapa tahun dari menulis blog...tetap kembali menulis...tapi, takde lah pengisian yang sehebat blogger lain..yang penting, dpt lepas gian...hihihi...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com